Vikten av att ta det lugnt och inte göra så mycket alls

Jag kom hem idag efter att jag har var på vårat landställe sedan i söndags. Vi åkte dit med farmor och farfar och vi har tagit det väldigt lugnt. Jag har märkt att jag behöver ta det lugnt och då, för jag är en sådan människa som försöker hinna med allt och stressar mycket. Så jag har läst mycket, ur Bläckhjärta av Cornelia Funke. Har suttit framför eldstaden och värmt mig har jag också. Jag älskar eldstäder, det är så mysigt med knastrande från elden. Jag har även spelat både fia-med-knuff och kortspel med Mimmi och farfar. Har också gått långa promenader, för det gör man när man är hos farmor och farfar. Det var ganska skönt, i alla fall idag då det var soligt. När vi var ute i  måndags däremot var det bara rusk och regn.
Har även fått höra nyheter konstant, som man alltid gör hos min farmor och farfar, fast det är för det mesta bara trevligt tills man hört samma nyheter tio gånger.
Har även druckit mängder av te, english breakfast, mitt favorit te.
Passade som sagt på att ta det lugnt och inte göra så mycket alls faktiskt, det kan vara bra att göra det ibland också.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0