Trettondagsbal

Som jag tidigare sa så var jag på bal i lördags, trettondagsbal. Mina vänner från Göteborg, Johanna och Maria, hade kommit hit för att sjunga på körövningarna och sen vara med på balen så de bodde hos mig. Det är alltid jättekul när de bor hos mig och mitt rum ser alltid ut som hej kom och hjälp mig, men det är bara kul. Jag kan säga att vi vaknade vid halv 11 på lördagen ( vi somnade efter två) och började göra oss i ordning direkt efter frukosten inför balen. Balen började inte fören vid 5, men det tar faktiskt längre tid än man tror att göra sig i ordning. Det låg skor, smink, nagellack och kläder över hela mitt rum. Jag skulle ha på mig min underbara spetsklänning som jag är helt kär i.
Vi trodde inte vi skulle hinna, men vi hann faktiskt och vi såg alla fabulous ut. Balen var på Citykonditoriet vid Hötorget. Det är jättefint där med kristallkronor och sammetsdraperier. Det var ett live band som spelade och jag dansade hela tiden. Vi dansade vals, bugg och foxtrot. Det var verkligen jätte kul. Här är lite bilder.


Så här såg vi ut efter att ha gjort oss i ordning.
Från vänster: Maria, Mimmi, Jag och Johanna.


Ada, Erika och Mimmi


Jag och Johanna


Ada och Jag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0