The Day of Agnes



Igår var det min namnsdag och jag hade en ganska stressig, men rolig lördag. Jag hann med en hel del. Vaknade vid halv nio för att säga hejdå till min mamma som skulle iväg och jobba och hjälpte sen till att göra mumsig pannkakor till frukost. Åkte hemifrån vid tio för att möta upp Erika vid centralen. Jag kom lite tidigare än vi bestämt och hon sa att hon skulle komma lite sent, så köpte en late och väntade på henne. Vi åkte sen till Adas öppet hus för att se henne dansa. Efter hennes föreställning åkte jag till Stockholms Estetiska Gymnasium där jag möte upp Vivi och Martina för att gå på öppet hus där. Vi kollade lite danslektioner och pratade lite med elever innan vi behövde skynda m vi skulle hinna till dansen. Vi hade 7 minuter från när vår tunnelbana kom till centralen till när tåget gick och jag som inte hade ätit lunch fick snabbt köpa något att ta med, som jag åt på tåget. Vi kom till dansen bytte om och var bara en kvart sena. Efter att ha sett andra dansa var jag jättetaggad att dansa själv. Hade bara dans i två timmar för en av mina danslärare var borta. Åkte sen hem, duschade och fick tårta av kärleksfulla familjen, eftersom det var Agnes-dagen. de sjöng till och med "Med en enkel tulipan". Såg sen lite Vampire Diaries med Mimmi och åt sen middag med familjen som jag bestämt. Nämligen pannbiffar med fetaost och oliver. Nom nom!Efter middagen åkte jag över till Martina och umgicks med henne, Emilia och Vivi. Efter trassel med bussar, kom jag i alla fall hem vid kvart över tolv och gick och la mig. Det var min Agnes-dag det. Sköj var det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0