Kronjuvelerna

Jag vet inte om det bara var jag som såg på Kronjuvelerna som gick som en serie i tre delar. Hade inte sett filmen, men hade funderat på att se den även om jag inte helt förstod handlingen.
Den var i alla fall väldigt bra och jag rekomenderar att se den, den finns nämligen på svts hemsida om man missade den.
Hade tänkt att skriva lite kort om handling.

Den handlar om Fragancia som anhålls för modrförsök på direktörssonen Richard Persson. Hon förhörs av polisen och under förhöret får man veta hela hennes livshistoria, som är både fantastisk och märklig, men väldigt tragisk på många sätt. Vi följer hennes igenom hur hon växte upp i en fattig familj, med en sjuk mamma och en bror med downs syndrom. 
Hur hon träffar den stora kärleken, Petterson-Jonsson. Hur hon blir sviken och lämmnad, men också om alla de stunder hon var lycklig.
Men man vet ändå att allt kommer leda fram till den natt då historien börjar. Man vet att ett skott avlossades, men varför. Jag kan säga att allt var inte som det såg ut. 

Jag tycker den var annorlunda, men på ett bra sätt. Den utspelar sig som i en påhittad tid som inte finns och om jag inte sett en svensk flagga hade jag inte trott att de var i Sverige.  Jag kan säga att den är inte riktigt lik något jag sätt förut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0